3 Mart 2012 Cumartesi

BUZ SEHRI -HARBIN-

Gecenlerde arkadasimin gittigi dilinden dusuremedigi benimse bir turlu vakit ayiripta bakmaya bile tenezzul edemedigim Cin'in buzlar ulkesini size tanitmaya geldim. Japonya'nin Sapporosunu Kanada'nin Quebec'ini biliyordum ve sonunda harbinede enine boyuna baktim, didikledim, inceledim ve "oh masallah" dedim.
Harbin, Cin'in kuzeydogusunda bulunan ve mimari seklinden oturu "dogunun moskovasi, dogunun parisi" uzun ve soguk havasindan BUZ SEHRI adlarini almis... Arkadasimin dedigine gore ruslarin etkisi cok buyukmus burada her acidan.
Adamlar usenmemis buz sehri unvaninin hakkini vermis. 1985'ten bu yana her yil Harbin Uluslararasi Buz ve Kar Heykel Festivali duzenliyor. Iste bazi fotograflar:


Gercekten ruya gibi degil mi? Ya da daha cok saka gibi. 


Milletin hic isi gucu yokmus heralde:P Kiskanclik belirtileriiiiiii.


Bakin ne var orada? Ilk dikkatimi ceken Turk Bayragi oldu. Daha bi guzel dalgalaniyor sanki he? Ya da bana oyle geliyor:)


Gozleri bile gozukmuyor cunku cok soguk. Tahmin edilmeyecek bir soguk degil tabi ama gercekten soguk bir sehir Harbin. Arkadasim soylemisti yururken kaslarin, kirpiklerin aciktaysa kafan(kafani siyirmissan) saclarin her yerin buz tutuyormus. Yani ben bunlari ilk gordugumde oha delirmisler bunlar! dedim. Cunku gayet inceler bence. Ben orada olsam bes on kat giyinir yurumek yerine yuvarlanirim. haha


Iste bikac fotografla festivalden goruntuler... Ben cok begendim ve gidilecekler listeme ekledim ve nokta koyma fotografi olarak bunu sectim. Noktami da koydum .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder